The Sky is full of dreams...

I learned to fly between mine...

vrijdag 13 februari 2009

Theorie... DONE!!!

Zoals de meeste van jullie wel weten behoort bij het behalen van je PPL, naast de praktijklessen, natuurlijk ook een flinke brok theorie tot je nemen. Dit kan dan door middel van het volgen van lessen of zelfstudie. Deze theorie is verdeeld in zeven vakken waarvoor je uiteraard ook examen moet doen.

Natuurlijk had ik van te voren al gehoord dat het veel werk is. Heel veel werk... Onderschat alleen niet de tijd die je ermee zoet bent, als je de theorie op een gedegen niveau eigen wenst te maken...

Ik ben in februari 2008 begonnen met de theorie. Twee van de zeven vakken heb ik via zelfstudie gedaan en dus ook vijf op de club gevolgd. Overigens heel gezellige lessen, waarbij je natuurlijk ook een hoop contacten op doet.

Afgelopen dinsdag moest ik weer voor het examen naar Utrecht voor de laatste twee examens. Althans dat hoopte ik dan. Erg spannend want ik zou dan eindelijk klaar zijn. En het is gelukt!!

De uiteindelijke scores:
  1. Communications 95%
  2. Meteorology 83%
  3. Human Performance and Limitations 88%
  4. Air Law/Operational Procedures 91%
  5. Navigation 95%
  6. Flight Perfomance and Planning 94%
  7. Aircraft Gen Know/Principles of Flight 91%

En dat allemaal in één keer!!!

Een gemiddelde van 91% dus. Beter dan ooit op school :)

Nu nog een LPE (test Engels) en dan het praktijkexamen...

Groetjes,
Arjan

13 opmerkingen:

Rembrand zei

Gefeliciteerd!
Ik wist niet dat je al begin 2007 met de theorie begonnen was. Mooi dat het achter de rug is. Zorg dat je LPE binnen hebt vóór je examen, want het voelt volgens mij heel slecht om op dat mooie groene papiertje te moeten wachten door de LPE...

Arjan zei

Dank je wel, Rembrand!!!

2007 is een foutje, moet natuurlijk 2008 zijn :)

LPE is op 14 maart, dus in ieder geval voor het praktijk examen...

Oscar zei

Hey Arjan, gaat ook lekker met jou. Ik heb ook alle theorie binnen nu (voorlopig) en kon alleen niet op 14 maart mijn LPE doen, dan ben ik op wintersport.

O ja, mijn blog is weer ff bijgewerkt, dus er valt weer wat te lezen.

Skycaptain Marz zei

Congrats!
Lekker op weg zo, LPE en nog wat solo uren...

Skycaptain Marz zei

BTW, heb je je driehoek solo al gepland/bedacht?

Arjan zei

@ Oscar,

Jammer van je LPE. Maar afwachten wanneer de volgende komt. Hoop dat het geen onnodige vertraging voor je geeft.

Arjan zei

@ Marcel,

Heb de driehoek ingepland voor 30 maart. Denk dat het EHRD-EHTX-EHLE gaat worden. Wil wel eerst nog de nodige solo gaan vliegen, anders stel ik m nog even uit.

Anoniem zei

not simply done but well done Arjan!
got at random at your blog! :) Nice to see that you bear the passion for flying!
Spyros from Athina

Arjan zei

@ Spyros!!

Is it Spyros from Eurocontrol Luxembourg?

Gr
Arjan

Anoniem zei

Gefeliciteerd!!!

Nu 'alleen' nog ff de praktijk halen ;-)

Grtz

Rob

Arjan zei

Thnx Rob,

Ga ik 'ff' doen :)

Anoniem zei

yes you got it Arjan! so many years after the "heroic" passage from Luxembourg! :)
I had a talk about that period with my wife and thought of doing some web searching for people that I do remember their names, so I got into your blog!
Hope everything goes on well for you! :)
... now, after theorie it's practice time!

no fear, Spyros's here!

Arjan zei

@ Spyros.

Nice to hear from you!!! Mail me at ahs@tiscali.nl