The Sky is full of dreams...

I learned to fly between mine...

donderdag 18 juni 2009

Mee Vliegen?... Dat kan!...

Wil je een keer mee vliegen, dat kan...

Regelmatig wordt ik gevraagd of er een mogelijkheid is om mee te vliegen. Uiteraard is dat mogelijk. Wel vraag ik dan een bijdrage in de kosten...

Vliegen is schitterend! Of je nu van het ene naar het andere vliegveld gaat, of je doet een rondvlucht. Ik laat het je graag zien. Leuk idee trouwens voor een kado voor een verjaardag, jubileum, wanneer iemand geslaagd is, etc. Het kan natuurlijk ook zomaar omdat het gewoon leuk is. Bovendien bouw ik zo leuk mijn uurtjes op.

De kosten voor een uurtje vliegen, de tijd tussen take-off en landing (dus geen taxi-tijd), zijn afhankelijk van het type vliegtuig. Momenteel liggen deze kosten ongeveer tussen € 173,00 en € 192,00 per vliegtuig per (daadwerkelijk) gevlogen uur.

Voorbeeld: 45 minuten vliegen met drie passagiers kost dan uiteindelijk 3/4 x € 192 = € 144,00. Per persoon wordt dat dan € 36,00. (excl. landingsgelden van enkele euro's per persoon).

Om een idee te geven over de tijden :
Rotterdam - Lelystad +/- 35 min (enkele reis).
Rotterdam - Teuge +/- 45 min (enkele reis).
Rotterdam - Antwerpen +/- 45 min (enkele reis).
Rotterdam - Texel +/- 60 min (enkele reis).
Een leuke rondvlucht vanaf Rotterdam is uiteraard ook mogelijk (vanaf 30 min?)

Heb je nog vragen of wil je een afspraak maken mail me dan gerust.

Misschien heeft u wel eens gehoord van de Stichting Hoogvliegers. Dit is een stichting die ernstig zieke kinderen de dag van hun leven te geeft door ze voor één dag piloot te maken. Met enige regelmaat is de stichting ook op TV te zien. Het lijkt mij geweldig om ook voor deze stichting te mogen vliegen en zo deze kinderen een geweldige dag te bezorgen. Om als piloot voor deze stichting te mogen vliegen, moet ik eerst een minimaal aantal uur zelf als Pilot in Command te hebben gevlogen. Door met mij mee te vliegen help je mij hierbij. Ik zal dan in staat zijn om zo snel mogelijk voor deze stichting te kunnen vliegen. Indirect steunt u dan ook nog een goed doel...

NOG EVEN HET VOLGENDE!!!

* Ik doe deze vluchten niet commercieel. Volgens de wet mag ik als piloot met mijn Private Pilot Licence (PPL) niemand tegen betaling meenemen opdat ik er financieel voordeel bij heb en dus aan verdien. Ik mag mijn medepassagiers enkel vragen om hun deel van de kosten te dragen (huur toestel en landingsgelden). Vliegen doe ik voor mijn hobby, met of zonder passagiers. Deze oproep is dan ook enkel en alleen bedoeld om mijn kosten te beperken en u een leuke vliegervaring aan te bieden. Dit is dus geen commercieel aanbod of advertentie.
* Veiligheid gaat boven alles. Indien de weersomstandigheden het niet toelaten en/of de algemene vliegvoorwaarden onder de wettelijke en/of veilige (persoonlijke) minima zakken, dan hou ik mij het recht voor de vlucht af te zeggen dan wel af te breken. Uiteraard zal ik dan in overleg met u de vlucht op een ander moment plannen.

5 opmerkingen:

avious zei

Hallo Arjan bij deze nog een keer bedankt voor je begeleiding tijdens de hoogvliegers dag op 12-09-09

Arjan zei

Heel erg graag gedaan! Vond het een fantastische dag...

Anoniem zei

Hoi Arjan,wil je nog even bedanken voor de geweldige vlucht op mijn
50e verjaardag.Het was helemaal super.Ook de informatie voor en tijdens de vlucht was heel erg leuk.De foto's zijn leuk geworden en ik zal er binnenkort een paar sturen. groetjes Marja

Anoniem zei

Hallo, email laadde niet goed, maar ik heb een vraag voor u, dus ik vraag het in een reactie :) Ik ben 14 jaar en wil mijn vader ergens in de lente is lekker in een vliegtuigje sturen. Ik vroeg me alleen af of u ook ondersteboven gaat met uw vliegtuig? Alvast heel erg bedankt! groetjes rubin.

Arjan zei

Hallo Rubin,
Ondersteboven vliegen doe ik nog niet. Daar moet ik nog een opleiding voor afronden. Mail mij maar op simairways@gmail.com (Uiteraard wel met toestemming van je Vader).