Om half tien had ik met Oscar op de club afgesproken. We zouden daar de laatste vluchtvoorbereiding doen en eerst een bak koffie nemen. Nadat alles was afgerond reden we met de auto van Oscar naar Foxtrot. Het G.A.-deel van Rotterdam (The Hague)-Airport ;-) Via de secuirity, waar we door een detectiepoortje moesten en onze tassen werden geinspecteerd, kwamen we uiteindelijk op het platform en bij de hangar.
De VZV werd naar buiten gesleept en voor ons naast de hangar neergezet. Daar stond ze dan... Miss VZV...
Van Flight 44... (Dating Miss VZV...) |
Oscar deed de walkaround en ook ik liep om haar ranke body heen... Hoewel deze dame niet meer zo heel erg jong is, staat ze er toch mooi strak bij. Voor de heenvlucht nam Oscar plaats op de left seat, calvin achterin en ik op de co-pilots seat. Terwijl Oscar de checklist doornam las ik deze met hem mee zodat ik wist waar al de knopjes van deze date zaten. Je wilt immers op een eerste date niet op een verkeerd knopje van deze dame drukken ;) Ik deed de radio en even later taxieden we van Foxtrot naar V2 van Rwy 24.
Van de Toren kregen we toestemming om direct na take-off een direct Spijkenisse te vliegen op 1300 ft.
Sinds kort is er een website waar je kan zien waar vliegtuigen zich bevinden. We hadden al Casper maar nu is er ook VliegverkeerInZicht. Het leuke van deze site is dat je ook het GA verkeer kan zien, ook achteraf. Hieronder een plaatje van ons vlak na vertrek.
Van Flight 44... (Dating Miss VZV...) |
Na de Controlzone te hebben verlaten nam ik contact op met approach. approach had er geen bezwaar tegen dat wij onze weg op 2500 ft zouden vervolgen. Ter hoogte van de zeelandbrug nam Oscar contact op met Midden Zeeland Radio om ons aan te kondigen. We doken het circuit in en Oscar maakte eerst twee T/G's gevolgd door een full stop.
Terwijl Oscar naar de havenmeester liep, bestelden wij alvast wat te drinken... We konden helaas maar kort blijven maar toch was weer goed toeven op het terras, terwijl onze dame haar rust nam.
Van Flight 44... (Dating Miss VZV...) |
Nu was het mijn beurt om op de left-seat te gaan zitten. Ook ik zou eerst twee T/G's maken. Het eerste circuitje ging wat rommelig. Je moet zo'n kist toch eerst weer even aanvoelen. Welke vermogenssetting is de beste en hoe reageert ze... Het tweede circuit ging een stuk strakker... Tijd om weer naar huis te gaan. Dit keer deed Oscar de radio. Op 3000 ft pruttelden we lekker rechtstreeks naar Rotterdam. Via Spijkenisse vlogen we weer de CTR binnen en via Papa naar het veld voor een righthand downwind 24. Netjes landde ik weer op het rotterdamse asfalt om daarna terug te taxien naar Foxtrot. Toch wel vreemd als je normaal gesproken altijd naar de club gaat.
Op foxtrot stond Martijn reeds op ons te wachten. Netjes parkeren en de kist overdragen aan Martijn. Gedrieen liepen we weer terug naar de auto en daarna terug naar de club waar de administratie nog even gedaan moest worden.
Nog even wat drinken op het terras van de club, een goede afsluiter. Deze eerste date met Miss VZV is prima bevallen. Wat mij betreft komen er nog veel volgende afspraakjes... ;)
Hier nog de foto's en hier de track in Google Earth...
Tot de volgende keer...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten