The Sky is full of dreams...

I learned to fly between mine...

zaterdag 20 augustus 2011

Flight 47... (Dinner @ EHMZ...)

Eigenlijk stond vandaag een vlucht met club 2009 op het programma. Vorig jaar hem ik samen met Marcel een clucht naar Bitburg (Duitsland) gemaakt. Op de terugweg hebben we een tussenlanding gemaakt op EBST (Sint Truiden). Tijdens een gesprek met de alleraardigste havenmeester aldaar stelde hij voor om een keer een BBQ voor ons te organiseren. Het enige wat wij hoefden te doen was een groepje bij elkaar krijgen en een datum prikken. De eerste datum stond al gepland in Juni. Echter door het weer een een sterfgeval bij de vliegclub op Sint Truiden moesten we helaas een uitwijkdatum prikken. Die datum was vandaag. Helaas vielen er wat mensen in ons groepje af, en ook de organisatie in Belgie kon het één en ander niet geregeld krijgen. Het werd dus een no-go!! Alle hoop is nu gevestigd op een datum ergens volgend jaar.

Het toeval, zo kan je dat gerust noemen deze zomer, wilde dat het vandaag wel mooi vliegweer was. Ik besloot dan ook maar om toch te gaan vliegen en er gelijk maar een etentje aan vast te plakken. Zeeland blijft altijd leuk om te viegen dus viel de keuze al snel op Midden Zeeland Airport
Van Flight 47... (Dinner @ EHMZ...)
Uiteraard was 'Co-pilot' Calvin er weer bij en ook beste maat Ton vloog gezellig mee.

Om 17:00 Local gingen wij in take-off. Vandaag weer eens een keer de Robin DR40 PH-SVT geboekt. De kist waarom ik een groot gedeelte van mijn opleiding heb gedaan en bovendien ook nog eens mijn examen op heb gevlogen. Al met al best een speciale kist voor mij... :) Op de heen zouden we met een omweg naar Midden Zeeland vliegen. Via de Romeo-departure vlogen we de Rotterdam CTR uit. Aangezien Approach inmiddels weekend aan het vieren was, vroeg ik aan de Toren of een klim naar 3000 ft was toegestaan. De Toren had geen bezwaar, dus neus in de klimstand en op naar 3000 ft.

In eerste instantie zette ik koers naar Seppe Airport om uiteindelijk overhead in de richting van Midden Zeeland te gaan.
Van Flight 47... (Dinner @ EHMZ...)
Seppe Airport van 3000 ft (Homebase of FlyGirl To Be... (één van mijn volgers :) )

Van Seppe Airport naa Midden Zeeland kom je de CTR van Woensdrecht tegen. De reden dat ik dus besloot om op 3000 ft te gaan vliegen was niet voor niets. Voor de zekerheid klom ik nog 100 ft zodat ik over de Woensdrecht CTR heen kon vliegen. Na het overvliegen van de CTR schoof Tholen rechts voorbij en stuurde ik in de richting van het Veerse Meer om zo het circuit van Midden Zeeland aan te gaan vallen. Ik trimde de neus naar beneden zodat ik de hoogte omzette in snelheid. Uiteraard wel binnen de groene zone van de snelheidsmeter blijven. Voor mij in het circuit zat een C172 die een Touch & Go zou gaan uitvoeren. Uiteraard wel voldoende afstand houden. Netjes zette ik de SVT op het zeeuwse gras.

Na het parkeren liep ik langs de havenmeester om de landing af te gaan rekenen en liepen Calvin en Ton alvast in de richting van het terras. Het was werkelijk heerlijk weer en dus goed toeven op het terras. De spare-ribs en de kipsaté smaakten prima...

Rond kwart voor acht (LT) stapten we weer in voor de terugvlucht. De baan was inmiddels gedraaid zodat we nu van baan 09 moesten vertrekken. Aanvankelijk vloog ik op 2000 ft in de richting van Rotterdam. Aangezien we nog even een orbit wilden draaien boven kennissen in de buurt van Hellevoetsluis daalde ik langzaam naar 1500 ft om zo ook onder de TMA van Rotterdam te blijven. Uiteindelijk draaiden we de orbit op 1000 ft. Zo te zien was er helaas niemand thuis...

Ik meldde mij aan bij de Toren en kreeg de Hotel-arrival toegewezen. Eert nog even klimmen naar 1500 ft. De baan in gebruik was 24... Nog voordat ik bij reportingpoint Tango aankwam hoorde ik over de radio een Fokker 50 van Cityjet zich aanmelden met het verzoek of ook baan 06 beschikbaar was. De wind was kalm dus was dat geen probleem. Voor mij werd daardoor ook de baan veranderd zodat ik nu een lefthand downwind 06 moest aanvliegen. Ik was nummer 1 in het circuit.

Met een hele mooie zachte landing zette ik de wieltjes net over de drempel zodat ik met gemak de hi-speed exit V3 kon halen. Lima next en zo weer naar de club.

Nadat we de SVT weer op stal hadden gezet nog een heerlijk biertje voor bij de administratie en nog even nakleppen over de vlucht...

Het was weer een heerlijke vlucht en altijd een geweldige bestemming voor een lekker en gezellig etentje...

Hier de foto's en hier de track in Google Earth...

Geen opmerkingen: