The Sky is full of dreams...

I learned to fly between mine...

zaterdag 24 juli 2010

Flight 27... (Sunny but Bumpy...)

Enige tijd gelden heb ik op mijn werk op de afdeling een mailtje uitgezet om te kijken of er wat collega's geinteresseerd waren om een keer een vluchtje mee te maken. Ik kreeg hierop een aantal reacties.

Vandaag had ik dus zo'n vlucht gepland. Mijn collega Cindy had aan mij gevraagd of ze samen met twee vrienden mee kon vliegen. Uiteraard geen probleem. Ik had gevraagd of ze uiterlijk half twee op de club konden zijn. Zo hadden we wat tijd om eerst de vlucht te bespreken en de passengersbriefing te doen. Is wel prettig om hiervoor even de tijd te nemen.

Na de briefing liep ik mijn rondje rond de SVQ, onze kist voor vandaag. Alles was weer in orde, ze had ook net haar onderhoud gehad. We namen plaats in de kist waarbij Cindy naast mij kwam zitten en Claudia en Jeroen achterin.

Achter een 737 van Transavia taxieden we naar 24 V2. Tevens ging er nog een 737 in takeoff, dus zaten mijn passagiers op de eerste rang. Leuk extra'tje. Bij het uplinen nog even wachten tot de wake turbulence was verdwenen en ook wij gingen in takeoff. Klimmen naar 1000 ft voor de Mike-departure. Al vlug bleek dat er aardig wat turbulentie in de lucht zat. Verder was het ook enorm helder. Nog een mazzeltje...

Bij mike meldde ik mij af bij de Toren en vlogen we over Gouda in de richting van Oudewater, ons eerste waypoint. De route liep verder via Schoonhoven naar Gorinchem en Werkendam. De passagiers keken de ogen uit. Jammer dat de turbulentie ons aardig liet stuiteren. Maar de passagiers namen het voor lief.


Van Flight 27

Na Werkendam zette ik koers richting Papendrecht om vandaar over Kinderdijk te vliegen. Altijd een leuk gezicht om al die molens vanaf deze hoogte te bekijken. Bij het naderen van Kinderdijk nam ik weer contact op met de Toren.

Via Kinderdijk naar Foxtrot (brienenoordbrug) werd door de Toren goedgekeurd. Vanaf Foxtrot naar de Euromast en vandaar weer naar het veld voor de landing. Deze keer moest ik kruisen overhead de toren en het begin van downwind 24 aanvliegen. Er zat namelijk een 737 van Transavia op short final. De piloot van deze 737 werd op de hoogte gebracht van onze aanwezigheid en deze piloot beloofde daar rekening mee te houden.


Van Flight 27

Boven Rotterdam Airport met uitzicht op zee.

Op final bleek dat de wind inmiddels aardig cross stond. Hoewel ik het rechter pootje eerst op de grond zette was de landing niet zo soepel als dat ik gewild had. Maar goed, we waren weer op moeder aarde.

Op de club uiteraard de administratie en nog ff nakletsen over de vlucht. De passagiers hadden het enorm naar hun zin gehad. Het smaakte immers naar meer.

Hier de track in Google Earth en hier de foto's

Tot de volgende keer.

Geen opmerkingen: