The Sky is full of dreams...

I learned to fly between mine...

zondag 11 maart 2012

Flight 53... (Flat one...)

Vandaag maar weer eens een vluchtje samen met Calvin gepland. Het weer was zoals voorspeld, echter de bewolking ontbrak. Nu denk je misschien: lekker toch geen bewolking? Helemaal gelijk, maar ik had gehoopt op wat wolkjes onder FL50. Als dan het wolkendek niet te dicht is (bv. few of sct) dan is het leuk om hier tussen en boven te vliegen. Dus werd het een locaaltje.

Baan 24 was in gebruik, dus vroeg ik aan de Toren een direct Oud Beijerland om daar de controlzone te verlaten. Zoals gewoonlijk was de Toren bereidwillig en mocht ik inderdaad op 1500 ft naar Oud Beijerland. Na de linker bocht gaf ik de stick in handen van Calvin. Met maar iets minder 'vlieguren', welliswaar als pax, dan ik zelf heb wist hij al goed de kist op hoogte en snelheid te houden. zelf hield ik de instrumenten en het gas onder controle. Netjes stuurde hij de SVT langs het Spui naar de Haringvliet om daarna via Hellevoetsluis in de richting van de nieuwe Maasvlakte te vliegen.
Na de Nieuwe Maasvlakte nam ik de controls weer omdat we beloofd hadden over onze favoriete strandtent te vliegen voor wat luchtfoto's. Deze zou calvin dan weer maken. Hierna klom ik terug naar net onder de 1500 ft voor de Hotel Arrival. Bij Whiskey melden op 1500 ft. Calvin had weer de stick. Keurig op hoogte stuurde hij naar punt Tango, waarna ik de zaak weer overnam voor het circuitwerk.

Op de radio hoorde ik dat de SVQ aan het taxien was naar de baan. Even later meldde de SVQ dat deze een lekke band had. Lekker is dat, wil je gaan vliegen, heb je een lekke band. Weg voorgenomen vlucht. Nadat ik was geland taxieden we naar de club. Bij Lima nog even voorzichtig "om" een Diamond heen die achterstevoren in het parkeervak stond. Vlak bij de club bemerkte ik dat de SVT naar rechts begon te trekken en ja hoor, ook ik had een lekke band...
Gelukkig was ik precies bij de club zodat ik het verder niet hoefde te melden aan de toren. De twee crashtenders, brandweerauto, commandowagen, een stuk of acht brandweermannen en de havendienst hadden het immers al druk met de lekke band van de SVQ. :)

Samen met Marco en Nico zette ik de SVT direct in de onderhoudshangar, zodat de volgende dag de lekke band direct gemaakt kon worden.

Al met al een standaard rondje om de kerk, maar toch met een bijzonder eind...

Hier de foto's en hier de track in google earth..

Tot de volgende keer....

Geen opmerkingen: