The Sky is full of dreams...

I learned to fly between mine...

zondag 6 mei 2012

Flight 54... (Sailinggirls...)

Twee jaar geleden heb ik al een keer eerder een vlucht gedoneerd voor de sailingkids. Dat is een Organisatie die zieke kinderen meeneemt op een zeiltocht over het IJsselmeer en de waddenzee. Als voorbereiding op zo'n trip worden er kennismakingsbijeenkomsten georganiseerd zodat de kinderen al een beetje kennis hebben gemaakt voordat ze daadwerkelijk de trip gaan maken. Onderdeel van zo'n kennismaking is o.a. een bezoek aan de vliegclub met als hoogtepunt een rondvlucht.Vandaag was er dus weer zo'n bijeenkomst waarvoor ik ook weer een vlucht heb gedoneerd.

Van Flight 54... (Sailinggirls...)

Op de club aangekomen was de briefing, voor wat er allemaal op het programma stond al begonnen. Hoewel er nog voldoende brandstof in de SVQ zat besloten Marcel, die ook een vlucht voor deze kids zou doen, en ik om toch maar even wat brandstof bij te tanken.

Bij het pompstation aangekomen, waar het overigens druk was, bleek dat deze U/S was. Dus onverrichte zaken weer terug naar de club. Tussen de twee vluchten door zouden we dan nog even kijken of er dan wel brandstof beschikbaar zou zijn, hoewel er ook geen noodzaak voor was als er geen bijzondere dingen zouden gebeuren op de eerste vlucht die meer brandtof zouden kosten. Marcel deed de eerste vlucht zodat ik op het gemak de voorbereiding voor mijn vlucht kon doen, en uiteraard even kennis maken met mijn passagiers. Dat bleken dus drie gezellige meiden te zijn. Daniëlle, Sita en haar zus Radha.

Nadat Marcel weer terug was riep ik de dames bij elkaar en begaven we ons naar de kist. Nog even uitzoeken wie waar zou gaan zitten en toen iedereen ingesnoerd zat kon de vlucht beginnen.

Van Flight 54... (Sailinggirls...)

Van Flight 54... (Sailinggirls...)

Van Flight 54... (Sailinggirls...)

De route liep eerst in de richting van Den Haag en de dames verbaasden zich erover dat we al weer zo snel boven Den Haag zaten. Ik zag dat het langs de kust redelijk druk was met ander vliegverkeer. Oppassen dus. Om wat meer afstand te nemen tot mijn voorganger besloot ik om een extra rondje langs Scheveningen te maken. Daarna in de richting van Hoek van Holland waarbij ik Sita even de stick gaf om haar te laten voelen hoe zo'n vliegtuig nu eigenlijk vliegt. Best wel spannend zodat ze de stick weer snel terug gaf.

Na Hoek van Holland via de Waterweg weer naar Rotterdam. Ter hoogte van Maassluis meldde ik ons weer aan bij de toren. De toren vroeg mij of ik soms nog van plan was naar de Kuip te vliegen. 'Negative Sir, three girls on board, so not interested'. 'Roger P-VQ, in that case one orbit over de koopgoot allowed'. Geweldige lui op de Toren Hahaha...

Bij de euromast aangekomen meldde ik dat ik dus via de koopgoot naar Papa zou vliegen :) Doordat ik niet via de Kuip vloog, haalde ik als het ware mijn twee voorgangers in zodat ik als eerste het circuit binnen kon vliegen. Baan 06 was nog steeds in gebruik. Alsof het een doellanding was zette ik de SVQ netjes op de drempel zodat we met gemak via V3 de baan konden verlaten. 'The girls have won P-VQ, taxi to Lima' klonk het over de radio :) 'Yeah!! Roger, Lima next'.

Bij de club stond Marcel al klaar om de Dames te helpen met uitstappen. Voor Daniëlle bleek het zelfs haar luchtdoop te zijn geweest. Nog even een paar fototjes voor het thuisfront en een hartelijke dank van de 'ladies'.

Dames, mochten jullie dit lezen: Ik vond het een erg leuke en vooral gezellige vlucht... Veel plezier bij de Sailingkids!

Groetjes Arjan... :)

Hier de track in Google Earth...

Geen opmerkingen: