Ik was zelf ruim van te voren op de club om het vliegtuig alvast helemaal klaar te zetten. Eerst maar even Tanken bij Foxtrot, zodat we daar verder geen omkijken weer naar hadden.
Ruim voor de afgesproken tijd kwamen ook Gediz en Berry de club binnen. Aangezien ze nooit eerder met mij waren meegevlogen nam ik met hen de passengerbriefing door. Tijd om in te stappen.
Ruim voor de afgesproken tijd kwamen ook Gediz en Berry de club binnen. Aangezien ze nooit eerder met mij waren meegevlogen nam ik met hen de passengerbriefing door. Tijd om in te stappen.
De heenvlucht naar Texel had ik langs de kust gepland aangezien mijn passagiers aan de rechter van het toestel zaten. Ze zouden dan een mooi uitzicht hebben op de kustlijn. Vanaf het veld vlogen we direct naar Den Haag om daar de kustlijn op te pikken. Ik meldde mij aan bij Amsterdam Info. Na Scheveningen volgde Katwijk, Noordwijk, Zandvoort en IJmuiden. Op de radio hoorde ik een helikopter zich aanmelden voor een route van Den Helder langs de kust naar het zuiden. Even opletten dus waarna deze ons links passeerde.
Bij Egmond aan zee zette ik koers naar het entrypoint van de CTR van De Kooij. Ik meldde mij af bij Amsterdam Info en aan bij de Kooij Tower. Ik kreeg toestemming om de CTR te crossen op 1500 ft van Zulu via overhead naar November. De Toren informeerde mij dat er twee helikopters uit de noordwesthoek zouden komen. Even later had ik ze beide in het vizier. Ze kruisten mij onderlangs, erg leuk om te zien. De toren klaarde mij voor een direct naar Oudeschild op Texel. Aldaar aangekomen meldde ik mij bij de Toren af en nam ik contact op met Texel Radio en werd ik begroet door Mike. Baan 22 in gebruik. Op 1000 ft het circuit in en met een boterzachte landing stonden we even later op het Texelse gras...
Een foto van de webcam van Texel die onze aankomst registreerde (met dank aan Marcel) |
Door het mooie weer waren de parachutisten erg actief. De parakist vloog af en aan. Helaas maakte één van de parachutisten een onfortuinlijke landing als gevolg van het feit dat de parachute niet goed open ging. Hij werd uiteindelijk door de lifeliner afgevoerd. Ik hoop dat hij snel weer opknapt...
Rond drie uur kwamen Gediz en Berry weer terug op het veld. Ik had inmiddels de preflight gedaan zodat ze zo in konden stappen en we direct konden vertrekken. Baan 22 was nog steeds in gebruik en na takeoff vloog ik het circuit uit via een linker bocht in de richting van Den Oever. Ik klom door naar 3000 ft om de waddenzee over te steken. Het uitzicht was werkelijk voortreffelijk. Via Den Oever vlogen we door naar Hoorn en langs Volendam naar Pampus. Boven ons schoven de grote kisten voor Schiphol langs. Erg gaaf om te zien. Na Woerden meldde ik mij weer aan bij Rotterdam Tower voor de Mike-arrival.
Aangezien het vrij rustig was in de CTR en baan 24 in gebruik was vroeg ik na Mike om een direct 24. Dat was geen probleem en ik moest mij dan melden boven het VOR. Na een keurige landing weer terug naar de club.
Het hoeft natuurlijk geen betoog dat Berry zeer content was met zijn verrassing... Not a bad way to turn 40...
Bye Bye... Fly Fly
Geen opmerkingen:
Een reactie posten