The Sky is full of dreams...

I learned to fly between mine...

zondag 7 april 2013

Flight 70... (Onvoorzien EHAM...)

Gisteravond kreeg ik een berichtje van Oscar: Of ik zin en tijd had om morgen een vluchtje te delen... Oscar wilde even een bakkie gaan doen op Hilversum. Het antwoord was 2x Ja...

Vanmorgen hing er een dikke mist, echter de TAF gaf aan dat het vanmiddag CAVOK zou worden. Oscar wilde de heenvlucht naar Hilversum via Schiphol vliegen. Altijd leuk natuurlijk. Nu maar hopen dat het niet al te druk was en dat we toestemming kregen om te crossen.

Ik en Calvin waren als eerste op de club. Ik zette de SVU alvast buiten en zag dat er nog voldoende brandstof in de tank zat. Mooi, anders ben je hier best even tijd aan kwijt. Even later kwam ook Oscar binnen met zijn zoontje L. Leuk! Oscar had de W&B al gedaan en nadat alle elektronica (gps, gopro) was opgehangen konden we op pad. 8

Ik nam de heenweg de radio voor mijn rekening. Baan 06 was in gebruik. Na takeoff een linker bocht in de richting van Den Haag.

Voor de kust hing een zogeheten Zeevlam. Erg mooi om te zien hoe deze deken van mist tot het over het strand hangt




In de tussentijd nam ik contact op met Amsterdam Info om onze intenties door te geven. Ik moest direct contact opnemen met Tower West. Tower verzocht ons twee minuten voor Zandvoort te melden voor de crossingclearce. Uiteindelijk vlogen we via Zandvoort op 1000 vt de CTR binnen. Via de threshold van 36L op 500 vt naar hoofddorp en na hoofddorp inbound Main Tower. We werden overgezet naar de Main Tower. Aanvankelijk moesten we een orbit om de Toren vliegen in verband met vertrekkend verkeer op de 24.






Het verkeer was echter eerder weg, zodat we direct door konden vliegen. 'Cross in the middle of 24 direct Victor' klonk het in mijn headset.  Bij V zaten we inmiddels weer op 1000 vt en namen we afscheid van Amsterdam Tower. Ik schakelde over naar Hilversum Radio en werd ons duidelijk dat baan 31 in gebruik was. Het was druk in het circuit en we sloten aan achter een motorglider. Oscar verlengde downwind iets om wat meer afstand te creëren en even later zette Oscar de wieltjes in het gras.

Op het terras was het een drukte van jewelste. Er werd ook flink zweef gevlogen. Binnen speelde een bandje wat de sfeer aardig verhoogde op deze eerste lenteachtige dag.

Tijd voor de terugvlucht. Nu zou Oscar de radio doen. Echter L. wilde heel graag dat ie naast zijn papa kon zitten, dus wisselde Calvin en Oscar van plek. Met vier... of eigenlijk drie en een half man besloot ik weer eens een short field takeoff te oefenen. We vlogen het circuit uit en nu eigenlijk in één rechte lijn naar Rotterdam.

Na Mike vroeg ik aan de Toren een direct 24. De baan was in de tussentijd gedraaid. Aangezien het redelijk rustig was kreeg ik inderdaad de direct 24. Boven de VOR melde ik mij final en kreeg ik de landingclearence.

Terug op de club zette we de SVU weer op stal en onder het genot van een Colaatje nog de administratie.

Al met al een leuk en gezellig spontaan vluchtje. Thnx Oscar...

Hier de foto's en hier de route (*volgt) in google earth...



Tot de volgende keer...

Geen opmerkingen: